Przejdź do treści

Duplicate content

Duplicate content (ang. duplikacja treści) to zawartość na stronach internetowych, która jest identyczna lub bardzo podobna do innych stron w obrębie tej samej domeny lub między różnymi stronami internetowymi. Jest to stan, w którym treść jest skopiowana lub powielona na innych stronach, bez znaczących różnic w treściach.

Powielanie treści stanowi problem dla optymalizacji wyszukiwarek (SEO), ponieważ powielona treść może wprowadzić zamieszanie dla robotów wyszukiwarek. Wyszukiwarki mogą mieć trudności w zidentyfikowaniu, która strona powinna być wyświetlana w wynikach wyszukiwania, co może prowadzić do spadku widoczności danej strony w wynikach wyszukiwania.

Wyszukiwarki, takie jak Google, podejmują działania w celu zwalczania duplicate contentu. Jeśli strona posiada znaczną ilość powielonej treści, może zostać ukarana przez wyszukiwarkę, co może prowadzić do spadku pozycji w wynikach wyszukiwania lub nawet do całkowitego wykluczenia z indeksu wyszukiwania.

Wysoka jakość treści jest kluczowa dla sukcesu strony internetowej. Unikalna, oryginalna i wartościowa treść przyciąga użytkowników i buduje zaufanie. Powielona treść może prowadzić do frustracji użytkowników, którzy oczekują różnorodności i wartościowych informacji.

Aby rozwiązać problem duplicate contentu, można zastosować canonical tag, który informuje wyszukiwarki, która strona powinna być preferowana przy indeksowaniu. To rozwiązanie pozwala na wybór jednej stronę jako źródła treści, pomijając inne strony z powieloną treścią. Pomocne mogą okazać się też przekierowania 301 lub ustawienie noindex dla podstron ze zduplikowaną treścią.

Ta strona używa cookies.

Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień w przeglądarce. Więcej informacji.