Przejdź do treści

Canonical tag

Canonical tag jest elementem HTML, który ma kluczowe znaczenie dla optymalizacji strony internetowej pod kątem wyszukiwarek. Jest to metoda wskazania jednego, preferowanego adresu URL dla danej strony, w przypadku gdy istnieje wiele wersji tej samej treści dostępnych pod różnymi adresami URL.

Wprowadzenie canonical tagu (rel=canonical) jest niezbędne w przypadku, gdy na stronie występuje duplikacja treści, czy to z powodu różnych wariantów adresów URL, błędów technicznych, czy też celowego tworzenia wielu kopii tej samej strony. Duplikacja treści (duplicate content) może negatywnie wpływać na pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania, gdyż wyszukiwarki mogą traktować to jako próbę manipulacji i obniżyć ranking strony.

Canonical tag pozwala na jednoznaczne określenie preferowanego adresu URL dla danej strony, który powinien być uwzględniany przez wyszukiwarki przy indeksowaniu. Dzięki temu, wszystkie inne warianty adresów URL, które prowadzą do tej samej treści, są traktowane jako duplikaty i nie są brane pod uwagę w kontekście pozycjonowania strony.

Znacznik canonical jest umieszczany w sekcji nagłówkowej (<head>) strony i zawiera pełny adres URL preferowanego wariantu strony. Jest to wskazówka dla wyszukiwarek, aby traktowały ten adres jako główny i najważniejszy dla indeksowania. Dzięki temu, strona może zachować swoją wartość i ranking w wynikach wyszukiwania, jednocześnie eliminując negatywne skutki duplikacji treści.

Ważne jest, aby canonical tag był poprawnie zaimplementowany i zgodny z aktualnymi wersjami adresów URL. W przeciwnym razie, może to prowadzić do błędów w indeksowaniu strony i spadku jej widoczności w wynikach wyszukiwania.

Przykład wdrożenia tagu canonical dla strony głównej:

<link rel="canonical" href="https://example.com" />
Ta strona używa cookies.

Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień w przeglądarce. Więcej informacji.